ایده‌هایی برای طراحی دکوراسیون با فرش
نوشته شده توسط : نوین

قالیشویی

طراحی دکوراسیون با فرش یک روش ساده برای تغییر و حال و هوای فضاهای مختلف خانه است. چراکه فرش‌ها خیلی راحت تغییراتی چشم‌گیر را در فضای شما به نمایش می‌گذارند. یک فرش خوب می‌تواند یک اتاق را تعریف کند، به آن مفهوم دهد، گرما را به آن اضافه کند، و در نهایت دکور اتاق را سامان دهد.

راه‌های متعددی برای طراحی دکوراسیون با فرش وجود دارد. ما در این مقاله وب‌سایت قالیشویی نوین، چند نمونه خوب آن را با شما در میان می‌گذاریم.

استفاده از فرش برای تعریف مناطق

قالیشویی نوین نظری دارد. از یک فرش برای تعریف یا جدا کردن مناطق، از قبیل مبلمان یا ناهارخوری و سایر فضای‌های خانه استفاده کنید. این ویژگی خصوصا در آپارتمان‌های استودیویی (سوئیت) یا اتاق‌های بزرگتر که نیاز به تعریف دارند، بسیار مفید است.

ایجاد تنوع

شما می‌توانید از فرش برای ایجاد تنوع در فضا استفاده کنید. هنگامی که از دو قالیچه در یک اتاق استفاده می‌کنید؛ باید توجه داشته باشید که فرش‌های یکسان می‌توانند به صورت بصری اتاق را به دو بخش مجزا تقسیم کنند. استفاده از فرش‌های مختلف به منظور ایجاد تنوع ساده‌ترین کار برای طراحی دکوراسیون با فرش است.

ایجاد هماهنگی

هنگام استفاده از چند فرش در کنار هم، بهتر است فرش‌ها از یک سبک تبعیت کرده و یکدیگر را تکمیل کنند. در غیر این صورت فضای خانه دچار ناهمگونی خواهد شد.

ایده‌هایی برای یک طرح رنگی

فرش مورد نظرتان را بر اساس رنگ زمینه آن و هماهنگی‌اش با اتاق انتخاب کنید. همچنین به موضوع هماهنگی رنگ (نه لزوما یک رنگ بودن) فرش با مبلمان احتمالی روی آن توجه کنید.

کنترل حجم

از یک فرش می‌توان برای بزرگ‌تر نشان دادن فضای اتاق استفاده کرد. اگر اثاثه یا کاغذ دیواری شما یک الگوی زیبا داشته باشد، یک فرش را انتخاب کنید که ظریف تر باشد. اما اگر دیوارهایی ساده و بدون تزئینات دارید؛ می توانید یک الگوی شلوغ یا پررنگ تر را برای فرش خود انتخاب کنید.

یک نقطه کانونی ایجاد کنید

استفاده از فرش و به خصوص قالیچه‌های کوچک به عنوان نقطه کانونی اتاق، می‌تواند تاثیر زیادی بر دکوراسیون خانه شما داشته باشد. برای تکمیل این کار می‌توانید بین رنگ‌های به کار رفته در فرش و دیوارها کنتراست ایجاد کنید.

فرش کردن دیوار

کمی عجیب به نظر می‌رسد؛ اما استفاده درست و محدود از این ایده گاهی می‌تواند نمایی زیبا به دیوار شما ببخشد.

خارج شدن از چارچوب مستطیل شکل فرش

فرض نکنید که یک فرش باید مستطیل شکل باشد. اجازه دهید که فضای خانه شکل فرش را تعیین کند. مثلا یک مبلمان دایره‌ای شکل نیازمند یک فرش دایره‌ای شکل است. سعی کنید بدانید که کدام شکل برای خانه شما بهتر به نظر می‌رسد و سپس با ترکیب فرش‌های مربع، دایره یا بیضی طراحی دکوراسیون خود را بهبود دهید.

از نظر قالیشویی نوین، این یکی از بهترین راه های دکوراسیون شما می باشد.

اندازه مناسب را بدست آورید

هنگام خرید یک فرش برای اتاق، 3 فوت (حدودا 1 متر) از طول و عرض اتاق را کم کنید. خالی بودن لبه‌های اتاق باعث می‌شود که اتاق کمی بزرگتر به نظر برسد. هنگام خرید یک فرش برای زیر میز ناهارخوری هم توجه کنید که حداقل 90 سانتیمتر از اطراف میز بزرگتر باشد. رعایت این نکته باعث می‌شود که پایه‌های صندلی هنگام استفاده از میز نهارخوری روی فرش باقی بمانند. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که فرش زیر میز به اندازه کافی گسترده است؛ تا بتوانید هر دو پا را روی فرش هنگام راه رفتن قرار دهید.





:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 شهريور 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: